Çeviriler

Bwipo, Fnatic’teki problemler hakkında konuştu

Bwipo

Fnatic, Bahar Mevsimi’nde nihayet bir haftayı 2-0 kapatmayı başardı. Origen ve Team Vitality karşılaşmalarından zaferle ayrılarak, playofflara kalma şanslarını büyük ölçüde artırmış oldular. Takımın üst koridor oyuncusu Gabriël “Bwipo” Rau; Team Vitality eşleşmesi, koridordaki durumu ve Fnatic’in kimliği hakkında InvenGlobal’la bir röportaj yaptı.

Bwipo

4 maç üst üste kaybetmenizin ardından sonraki maçlarda 5-3 gittiniz. Son maçlarda büyük gelişim gösterdiniz. Sonunda Fnatic’in Fnatic olduğu için değil, geçtiğimiz yıl olduğu gibi sıkı çalışma sayesinde ligin iyi takımlarından biri olduğu düşünülmeye başlandı. Bunun hakkında ne söyleyebilirsin?

Tabii ki herkes çok çalışıyor. Değişen şey, artık üstüne çalışmamız gereken şeyler üzerine çalışmaya başlamamız. Zaten iyi olduğun şeyler üzerine çok çalışıp bu açılardan kendini çok geliştirebilirsin ama bu, takım oyunundaki problemlerle başa çıkmayı kolaylaştırmaz. Örneğin, sorunlarımızdan biri erken oyun. Team Vitality karşısında bunun sorun olmamasını sağlayacak bir yol bulduk.

Sahnedeyken, onların ilk seviyede çok kötü olduğunu gördük ve baskın yapmaya karar verdik. Bazıları benim Doran’ın Kılıcı aldığımı gördüğünde bunu neden aldığımı düşündüğünü biliyorum. Aldım çünkü baskın yapacaktık. Yorick için koridor aşamasında Musibet İksiri çok daha iyi bir eşya ama o sırada şöyle düşünüyordum: “Erken oyunumuz çok kötü. Neden Doran’ın Kılıcı’nı alıp, ilk seviyede daha iyi olduğumuz için rakip ormana girmiyorum?” İşe yaradı.

Ayrıca, Cabochard genellikle ormancısına yardım etmeyi sevmiyor ve eğer pozisyonu öngöremezlerse, bu bize 2’ye 1 olma avantajını veriyordu. Tahmin ederlerse de sadece güçlendirmeyi alıp çıkabilirdik. Genel olarak konuşmak gerekirse, geçtiğimiz yıl yaptığımız gibi ilk seviye için bir strateji geliştirdik. Bu sefer işe yaradı ve bunun üstünde çok daha fazla düşündük. Bunu yaparak çok büyük avantaj yakaladık. Genelde geriye düştüğümüz erken oyunda, bu eksikliğimizi gidermiş olduk ve oyun çok daha kontrollü ilerledi.

Ayrıca orta koridorun etrafında kalmak ve Nemesis’i korumak için elimizden gelenin en iyisini yaptık, zayıflıklarımızdan birisi de bu. Rakibimizin oyun yapmak istediği koridorları korumuyoruz. Geçtiğimiz haftalarda, rakibin oyun yaptığı yerlere yakın bile değildik ama bu sefer Broxah,  Nemesis’in rahat oyun yapabilmesi için etrafındaydı. Aslında, Nemesis çok iyi oynadı, kendisine yapılacak baskınları hep fark etti ve bir noktadan sonra bu baskınlar, çaresizlik baskınları olmaya başladı.

Bu yaptıklarımız bana 2018 yılını anımsatıyor. Öne geçtiğimiz yerlerde bunu daha fazla kullanmak açısından, orman rotamızda proaktif değildik. Üç güçlendirmeyi alır ve ormanda belirli bir minyon skoru öne geçerdik, daha sonra bu üstünlüğü başka bir şeye çevirirdik. Ancak 2019 yılında tüm olay, üstünlüğü ele geçirdiğiniz anda bunu sonuna kadar kullanmanız. Bu hala bizdeki problemlerden biri ve Vitality karşısında da bunu yaptık. Ormanda çok büyük bir üstünlüğe sahip olmamıza rağmen,  nehirde daha iyi bir kontrol sağlamak için bunu kullanmadık. Mowgli, çok daha zayıf durumda olmasına rağmen Elise ile nehirde rahatça dolaşabildi. Bu konuda daha iyi hale gelmemiz gerekiyor.

İlerleme olması beni mutlu ediyor. Broxah’ın, onların oyun yapmak istediği koridorun arkasında olduğunu görüyordunuz. Jiizuke, Fizz ile oyun yapmaya çalıştığında karşı baskın atmak ya da oyun yapmak için oradaydı. Bence o açıdan iyi oynadık.

Her şeyi bir yana koyarsak, Team Vitality ile olan karşılaşma ortada geçti ama ikinci haftada onlarla oynadığımız karşılaşmaya göre çok daha iyiydik. Bu sefer geç oyundaki takım savaşlarını ve oyunu biz kazandık. İkinci haftadaki karşılaşmada Poppy oynadığımı hatırlıyorum ve orada da takım savaşlarını her iki takım da kazanabilirdi, biz kazanıp maçı bitirebilirdik.

Eğer Team Vitality karşısında hata yapmaz ve çok skor vermezseniz, zorlama olarak yaptıkları dört ya da beş kişilik baskınlarla, orta koridorda toplanmaya çalışırken yan koridorlarda minyon kaybediyorlar. Onlar bu oyunu yaparken ölmemeyi başarırsanız ve diğer koridorlarda minyon keserek veya minyon dalgalarını kontrol ederek avantaj elde ederseniz oyun kesinlikle 5’e 5 takım savaşlarına kalıyor. Eğer takım savaşlarını kazanacağınızdan eminseniz, bu olana kadar beklemelisiniz. Zorlama bir Baron denemesi yapacaklar ya da… (Gülüyor)

Geçtiğimiz yıl yaşananlar aynen tekrar yaşanıyor. Mevsimin ikinci yarısına gelindiğinde, insanlar 4-5 bin altın üstün olsalar bile, işin orta koridorda 5’e 5 takım savaşlarına döneceğini ya da oyunu bir Işınlan oyunu ya da zorlama bir Baron denemesiyle biteceğini fark ediyor. Bu maçta bile, Kadim Ejderha’yı çaldıktan sonra üssümüze Işınlan atmayı denediler. Ejderhayı çalamasalar bile, Kadim Ejderha ile bizim orta koridor inhibitörümüzü takas edeceklerdi. Bu onların sık yaptığı bir şey ve biz bunu çözdük.

Team Vitality iyi bir takım, başka bir şey yapamazlar demiyorum. Söylemek istediğim, bu maçta yaptıkları şeylerin hiçbiri tahmin edilemez şeyler değildi. Maçı izlemiş olan herkes bunun Team Vitality tarzı bir maç olduğu konusunda bana katılacaktır. Bu sefer biz kazandık. Onlara karşı oynanan karşılaşmaların hep yakın geçen takım savaşlarıyla bitmesi çok garip. Eminim, oyuncular olarak onlar bunu seviyorlar çünkü takım savaşını kazanacaklarına güveniyor ama bu sefer biz kazandık.

Konuya daha geniş bir açıdan bakalım. Team Vitality’nin çok tahmin edilebilir bir şey yapacağını biliyordunuz. Bu yeni bir şey geliştirmekten ziyade, elde olan bilgileri avantajınıza kullandığınızı gösteriyor. Ancak daha da önemlisi, risk almayı, inisiyatifi elinize almaya karar verdiniz.

Şu şekilde anlatayım; Biz takım olarak 2018 yılından bu yana,  eğer bin altın üstünlük ele geçirirsek, bunu kendimizi daha da öne geçirmekte kullanmak yerine korumaya çalışırdık. Bizim takımımızın çalışma şekli, altın üstünlüklerini sanki bankadaki para gibi kullanmak. Negatife düşmek yerine, bankadaki paranızı kullanıyorsunuz. 15 dakikanın sonunda eğer çok fazla negatife düşmediysek,  büyük ihtimalle maçı kazanırdık.

Kaybettiğimiz maçlardaki problem, bankada paramızın olmamasıydı. Erken oyunumuz genellikle çok kötüydü ve direkt olarak negatife düşüyorduk. 15. dakikaya geldiğimize, kazanamayacak kadar negatifte oluyorduk. Bu yıl, üstünlüklerimizde kartopu etkisini yaratmakta daha iyi hale gelemedik. Bankada bin altın tutup, bununla yatırım yaparak daha çok para kazanmak yerine, para kaybetmemeye çalışıyorduk. 15. dakikaya geldiğimizde ne olursa olsun, kontrollü bir oyun oynamaya çalışacaktık. Bence bizim oyuncularımız rakibe her zaman saygı gösteriyor. Örneğin, gereksiz olduğu için, daha güçlü olmama ve 2’ye 2 durumda daha güçlü olmamıza rağmen üst koridorda baskıyı çok düşürdüm.

Fnatic’in oyun felsefesini şöyle tarif edebilirim; “gereksiz şeyler yapma.” Gerekmiyorsa, daha fazlasını elde etmek için hareket etme. Bazen bu felsefeyle aynı görüşte olmuyorum ve o zaman kendimi bulmaya çalışıyorum.

Dürüst olmam gerekirse, bu yıl çok zor oldu çünkü takımdaki bu “gereksiz” şeylerin çoğunu Caps yapıyordu ve biz bunu kaybettik. Nemesis maçın akışına göre karar veriyor. Her bir karşılaşmaya göre farklı kararlar veriyor. Eline her fırsat geçtiğinde daha fazla kule ya da skor almaya çalışmıyor, daha akılcı ve kontrollü oynuyor. Oynamaya başladığımız oyun için bu iyi. Ancak diğer taraftan bir zorluğu var çünkü kimse Broxah’ı zorlamıyor. Eskiden, Caps savaş yapmak için Broxah’ı zorlardı ama artık o burada değil. Kimse onu savaş yapmak için zorlamadığında, bazen erken oyunumuz çok kötü oluyor ve hiçbir şey yapmıyormuşuz gibi görünüyor. Ben böyle düşünüyorum.

Artık böyleyiz ve bence bu fena değil. Ancak bu durumdan mutlu muyum bilmiyorum. Eğer bir mevsim daha kazanırsak ya da Dünya Şampiyonası’nda finale gelirsek, söyleyecek bir şeyim olmaz. Ancak geçtiğimiz sene Dünya Şampiyonası’na bu felsefeyle gittik ve ezildik. Çok kötüydü. Size şunu söyleyebilirim: eğer Dünya Şampiyonası’na tekrar şu an aynı şekilde gitsek, şu anda bildiğim şeyleri göz önüne alırsam mutlu olur muydum bilmiyorum. İster miydim? Tabii ki. Eğer şimdi gelseniz ve bana Dünya Şampiyonası’nda finale kalacak ve 0-3 kaybedeceksin deseniz, bunu hemen kabul ederdim. Ama..

Bwipo

Ama 0-3 kaybederdiniz.

Olay sadece 0-3 kaybetmek değil. Olay şu an bildiğimi biliyor olmam ve aynı şekilde devam etmek. Bu beni iyi hissettirmezdi. Bu benim yapıma uygun değil.

Kafamı karıştırıyorsun.

Çok fazla şey söyledim. Röportajlarda hep böyle oluyor. İnsanların bilmesi gereken ama dikkat etmedikleri için bilmedikleri çok şeyi söylüyorum. Sadece nasıl oynadığımızı izleyerek takımımda gördüğüm birçok zayıflık var ve diğer takımlar bunu fark edemiyorsa, ne mutlu bize.

Tıpkı sizin Team Vitality’ye yaptığınız gibi, diğer takımlar da sizin güçlü ve güçsüz yanlarınızı görebilir. Bu belki seni korkutmuyor olsa da rahatsız ediyor olabilir mi?

Bu daha çok benim kişiliğimle alakalı. Son iki karşılaşmada koridoru neredeyse tamamen rakibe terk ettim ve önümüzdeki haftalarda da büyük ihtimalle koridorumu rakibe terk etmeye devam edeceğim. Bu, yapmaktan hoşnut olduğum bir şey değil ama üst koridorda üstünlük yaratmada ya da kullanmada iyi olmadığımız için, gerekli olduğunu hissettiğim bir şey. Bu konuda bir şeyler yapabilecek miyim bu hafta göreceğiz. Bu neredeyse tamamen benim hissettiklerime bağlı bir şey.

Fnatic’in oyun tarzı bu. Örneğin, bu sebep yüzünden sOAZ, koridorunu rakibine teslim eden ve bu konuda övgü alan biri oldu. Ancak nihayetinde, hangi oyuncu bu durumdan mutlu olabilir? Hiçbir oyuncunun bundan mutlu olacağını düşünmüyorum. Kötü görünmektense kazanmayı tercih edersiniz ama sürekli 50 minyon geride olmak ve baskı yemek sizin mutlu olacağınız bir şey değil. Bu yapmak isteyeceğiniz bir şey değil. Kendinize güvenen bir oyuncuysanız, neredeyse her eşleşmede bu baskıya karşılık vermek istersiniz.

Bence değişiklik her zaman iyidir ve sanırım sOAZ artık sürekli olarak koridorunu teslim edip, tek başınaymış gibi oynamak zorunda değil. Geçtiğimi yıl Odoamne de böyle bir durum yaşadı. Sıranın sana geldiğini düşünüyor musun?

Hayır. Benim sıram gelmedi. Tabii ki çok iyi bir oyuncuysanız ve her maçı taşıyabiliyorsanız, taşıyacak bir şampiyon alırsınız ve takım sizin etrafınızda oynar. Bu bir gerçek. Huni’nin olduğu Fnatic kadrosu bunun bir örneğidir.

Şu anda üst koridorun müthiş iyi oynamasına gerek yok ve ormancınızın üst koridor etrafında oynamayı öğrenmemesi çok da gerekli değil çünkü Fnatic her zaman alt koridor etrafında oynar. Üst koridor odaklı oynamak sadece benimle alakalı bir durum değil, Nemesis ve Broxah da bu konuda söz sahibi ve oyunun nereye gideceği hakkında genel bir fikrimizin olması gerek. Böyle bir şey yapacak olsak alt koridorumuzun her şeyi en baştan öğrenmesi gerekir. Çünkü bu, oyunu oynamanın tamamen farklı bir yolu.

Eğer üst koridora giderseniz, rakip alt koridora gidecektir, bu maçta da böyle oldu. Team Vitality üst tarafa geldi, biz alt tarafa gittik. Beni düşürdüler. Koridoru terk etmeliydim, bunun farkındayım. Daha iyi sonuç vereceğini düşünüp yaz mevsimi için bu taktiğe çalışmaya değer mi? Bunu bilemiyorsunuz çünkü oyun sürekli değişiyor. Bu yüzden her ikisini yapabilen bir takımda olmak iyi.

Şu ana kadar G2 Esports’un bu kadar iyi gitmesi ve en iyilerden biri olarak görülmesinin sebeplerinden biri bu; onların “Sadece bu koridor ya da bu iki koridor etrafında oynayabiliriz” diye bir kuralları yok. Onların kuralı, “beş rol üzerinden de oynayabiliriz.”

Bwipo

Kurallarından biri de Jayce’i esnetmek.

Bence her takım bunu yapabilir. Schalke 04, Jayce’i üç role de esnetebilir. Bence istersek bunu biz de yapabiliriz ama esnetmek ancak etrafında oynayabiliyorsanız iyi bir şey. Yasuo’da da bu geçerli. Bu hafta G2’nun Yasuo aldığını ve üç koridora da esnetebildiğini düşünün. Bu beni şaşırtmaz çünkü üç koridorun etrafında da oynayabiliyorlar. Diğer takımlar oynayamıyor değil, belirli sebeplerden dolayı bunu tercih etmiyorlar.

Fnatic’le alakalı eklemek istediğin bir şey var mı?

En büyük problemlerimizi tespit edip geçici çözüm yolları buluyoruz. Çabalarımız sonuç veriyor ve sanırım böyle yapmaya devam edeceğiz. Büyük resme baktığınız zaman bunun sorunları çözeceğini sanmıyorum. Şöyle diyelim, büyük problemlere kökten çözümler bulmak yerine önce küçük problemlerin üstüne gideceğiz. Her maç Ornn ya da Sion oynayıp, koridoru rakibe terk etmek zorunda kalmayacağım. Yorick alıp, daha işe yarar hale de gelebilirim. Bence bu çok daha iyi bir fikir.

Kaynak: https://www.invenglobal.com/articles/7688/interview-bwipo-talks-fnatics-game-against-team-vitality-the-pressure-of-conceding-lanes-fnatics-identity-and-more

Görüşünü belirt

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Popüler Haberler

To Top