Mavera “Türkiye sahnesinin kesinlikle VALORANT’ta zirvede olacağına inanıyorum.”

Please log in or register to like posts.
Haberler

First Strike Türkiye turnuvasında üçüncü olan Oxygen Esports’un kaptanı Erim ‘‘Mavera’’ Şaşal ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Röportaj: Ata Barış Dikbaş
Editör: Christopher Willekens

Merhaba, bize kendini tanıtabilir misin?

Mavera: Merhabalar, ben Erim Şaşal. 24 yaşındayım, yazılım mühendisiyim. İzmirliyim. Bilgisayarın klavye ve faresine ilk dokunuşum Counter Strike oyunu ile gerçekleşmişti. Yani kendimi bildim bileli FPS oyunlarıyla iç içeyim. Yaklaşık 5 yıldır da farklı oyunlarda profesyonel tecrübelerim oldu. Uzun bir süre CS:GO oynadım, bir sezon da Zula liginde yer aldım.

Geçmişte oynadığın FPS oyunlarını baz aldığında seni VALORANT’a çeken ana etken ne?

Mavera: Aslında ben iyi bir League of Legends izleyicisiyimdir, oynamak yerine izlemeyi tercih ediyorum. FPS mantalitesini farklı ajan yetenekleriyle bütünleştirmek başta bir izleyici olarak beni çok heyecanlandırmıştı. Daha sonra oynamaya başlayınca çok fazla strateji ihtimali olduğunu fark ettim. Diğer FPS oyunlarında yapılabilecekler sınırlı olabiliyor ve bana izlemesi bile sıkıcı gelebiliyordu. Satranca büyük ilgim var ve bu yeteneklerin kombinasyonlarını birer varyant olarak görüyorum. Her bir ihtimalin doğurabileceği farklı sonuçları düşünmek, planlamak, izlemek ve yaşamak beni çok heyecanlandırıyor. Bu yüzden VALORANT’ı çok seviyorum.

Mevcut ajan metası ve oynanış hakkındaki düşüncelerin neler? Özellikle çoğu oyuncunun haritalarda bulunan ‘‘off angle’’ sayısının ve ‘‘run and shoot’’ mekaniğinin dengesiz olduğu hakkında şikayetleri mevcut. Sence neler değişmeli, olmazsa olmaz ajanlar ve genel oynanış hakkında tüyolar verebilir misin?

Mavera: “Off angle’’ sayılarını ben çok dert etmiyorum açıkçası. Ajan yetenekleri farklılık gösterdiği için haritalarda buna göre ajan seçimi yapıyoruz. Örneğin ‘‘off angle’’ sayısı çok olan bir alana Sova oku atılması çok güçlü olduğu için Sova ajanını seçebiliyoruz. Ancak “run and shoot” mantığına çok karşıyım. Bunun acilen düzeltilmesi gerekiyor. Oyunun mekaniklerinin stabil olması gerektiğini düşünüyorum. Bu şekilde şans faktörü çok artabiliyor ancak bizim beklentimiz daha iyi olanın kazanması yönünde. Ajan olarak Sova, Breach ve Omen’ı çok güçlü buluyorum. Özellikle Breach’in 3 flash’a sahip olması metayı değiştirdi. Bunların haricinde ben hala Jett’in ‘‘dash’’ yeteneğinin çok güçlü olduğunu düşünüyorum. Yalnızca baktığı yöne doğru ‘‘dash’’ atabilse çok daha dengelenmiş bir yetenek olur diye düşünüyorum.

Resmi maçlarda Split haritası haricinde genellikle Sova oynadığını görüyoruz. Ajan seçiminde senin için önemli etkenler ne? Sence bir ajanın oynanışını kavramak mı daha önemlidir yoksa ajan havuzunda derin bir bilgiye sahip olmak mı?

Mavera: Sova karakterini seviyorum. Destek rolünde oynayan bir oyuncuyum ve aslında takımımın ihtiyacı neyse o ajanı oynuyorum. Ben bir ajanı çok iyi oynamayı profesyonel arenada çok etkili bulmuyorum çünkü Riot Games, ajanları güçlendirip zayıflatabiliyor. Ben her zaman ajan havuzunda iyi bir bilgiye sahip olmaya çalışıyorum. Bu mantaliteyle oynayan 5 oyuncunun farklı stratejiler üretmesi de profesyonel arenada sizi çok güçlü hale getirebiliyor.

looking4org döneminde başarılı olmanıza rağmen uzun bir süre organizasyon arayışı içerisinde kaldınız. Hatta pAura, bu arayış dönemi esnasında takımdan ayrıldı. Bu süreç sizi nasıl etkiledi?

Mavera: Aslında birçok teklif aldık ancak Oxygen Esports ile anlaşana kadar beklediğimiz seviyede teklifler gelmemişti. pAura’nın ayrılma süreci bizi çok sarstı çünkü netleşmeyen bir süreç içerisinde kaldı. Bize gelen teklifler ve onun bireysel aldığı teklifler arasında belirsiz bir süreç yaşadık ve bu süreçte katılamadığımız büyük turnuvalar oldu. Onun haricinde çok keyifli bir looking4org dönemi geçirdik. O zamanki çalışmalarımızın şu anda meyvesini yiyoruz.

Amerikalı bir espor organizasyonu olan Oxygen Esports bünyesi altında mücadele ediyorsunuz. Pandemi sonrası Avrupa veya Amerika gibi bölgelere taşınma planınız var mı, yoksa Türkiye sahnesinde yer almaya devam mı edeceksiniz?

Mavera: Oxygen Esports bize Avrupa’daki başarımız nedeniyle yatırım yaptı ve biz de Avrupa sahnesinde oynamaya devam etmek istiyoruz. First Strike’ta da Avrupa’da mücadele etmek istemiştik ancak kurallar nedeniyle Türkiye’de oynadık. Biz Türkiye sahnesinin gelişmesi için elimizden geleni yapmaya hazırız ancak bireysel kariyerlerimiz için Avrupa sahnesinde mücadele etmek bizim için kesinlikle daha motive edici. 

First Strike turnuvasının Avrupa sahnesinde Ascent, %10.5’luk seçim oranıyla Icebox’tan sonra en az oynanan harita olurken Türkiye’de %37.5’luk oranla en popüler harita olmayı başardı. Sizin de takım olarak en çok oynadığınız harita Ascent. Harita seçimlerinizde hangi kriterler önem arz ediyor?

Mavera: Aslında bizim en çok oynadığımız harita Bind ancak rakiplerimiz bunu bildiği için genelde yasaklandı. Bu nedenle Ascent oynamak durumunda kaldık. Ascent’in, stratejisi az olan yeni takımlara daha yatkın olduğunu düşünüyorum aslında. Türkiye’de Avrupa’dan daha fazla tercih edilmeme sebebi bu olabilir.

First Strike turnuvasının Avrupa sahnesinde %73.7’lik oranla Raze tercih edilirken Türkiye’de %92.2’lik baskın bir oranla Jett tercih edildi. Bölgesel tercih farklılıklarını göz önünde bulundurursak, League of Legends’taki gibi baskın meta farkları olmadığını söyleyebilir miyiz?

Mavera: Evet, oyun tarzları bölgeden bölgeye değişiklik gösterebiliyor. Örneğin Kuzey Amerika’da Phoenix çok tercih edilirken Avrupa ve Türkiye bölgelerinde bu oran daha az. Bu tamamen bölgedeki oyuncu karakterleriyle alakalı bence. Türkiye’de Toronto ve cNed oyunun ilk 6 ayında çok önemli bir Jett performansı sergiledi. Bu 2 oyuncunun küresel seviyedeki Jett performans liderliği bence diğer Türk oyuncuları da motive etmiş olabilir. 

Elite Invitational’da ilk turda elendiniz. First Strike’ta da ikinci turdan kaybedip Lower Bracket’tan üçüncülüğe kadar yükselmiştiniz. Çift eleme usulü olan turnuvalarda takımın, turnuva ilerledikçe daha da açıldığını görüyoruz. Sence bu durum, takım açısından bir eksik olarak kabul edilebilir mi?

Mavera: Kesinlikle bir dezavantaj. Bunun sebebi First Strike’ta da sergilediğimiz istikrarsız iyi oyun aslında. Kendimizi iyi yaptığımız şeylere odakladığımız zaman farklı bir seviyede oynuyoruz. 

First Strike Türkiye’nin ilk elemesinden birinci olarak çıkıp play-off turuna katılma hakkı kazandınız, turnuvada da favorilerden biriydiniz ancak performans düşüklüğü yaşadınız. Elite Invitational’daki mağlubiyetle beraber bu durum daha da doruğa çıktı. Performanstaki bu kaybınızın nedeni sence ne?

Mavera: İlk elemelerde birinci olduktan sonra 5 haftalık bir aramız vardı. Diğer elemeler oynandı. O süre bize çok uzun geldi. Aslında o süreyi biz İstanbul’da bootcamp yaparak geçirecektik ancak takımda bir Covid-19 engeli çıktı ve iptal etmek zorunda kaldık. Bootcamp planlarımızı online olarak gerçekleştirmeye çalıştık ancak biraz zorlandığımızı ve yanlış çalıştığımızı düşünüyorum. Özellikle rakiplerimize yönelik farklı kompozisyonlar çıkarıp buna hazırlanmamız iyi oynadığımız oyun tarzımızı etkiledi. Belki de 5 haftada sonucunu alamayacağımızın farkındaydık ancak tecrübesizliğimize geldi. Aralık ayı bizim için kötü bir tecrübe oldu ancak 2021’de bu çalışmaların ekmeğini yiyeceğimizi düşünüyorum çünkü bu çalışmalarımız boş şeyler değildi.

CS:GO takımlarına nazaran hem Kuzey Amerika hem de Avrupa bölgesinde birçok takımın koçsuz mücadele ettiği görülüyor. Siz de koçsuz çalışan takımlar arasındasınız. VALORANT espor sahnesinin organizasyonlar tarafından henüz ciddiye alınmadığı çıkarımını yapmak doğru olur mu, bu konudaki düşüncelerin neler?

Mavera: Aslında ben koç ve analistin bu seviyelerde yer alması gerektiğini düşünüyorum. Biz de koç arayışında olan bir takımız. Yaklaşık 1.5 aydır da bazı denemeler yaptık ancak şu ana kadar anlaştığımız bir koç olmadığı için isim veremiyorum. Yakın zamanda bir anlaşma gerçekleştirilecek, onun ön bilgisini verebilirim.

Türkiye VALORANT sahnesini, Amerika ve Avrupa’daki rakiplerinizle kıyaslayınca Türkiye’yi hangi konumda görüyorsun? Espor sektöründe ülke olarak diğer oyunlara nazaran uluslararası çapta en büyük başarıya ulaşacağımız oyun bu olur diyebilir miyiz?

Mavera:  Ben kesinlikle VALORANT Türkiye sahnesinin zirvede olacağını düşünüyorum. First Strike izlenmeleri bunun bir göstergesi aslında. Bir ülke olarak izlenmelerde Avrupa ve Kuzey Amerika kıtalarıyla yarışıyoruz. Bunun sebebi aslında biz oyuncularız. Oyunun ilk aşamalarında Twitch Rivals başarısıyla başlayan süreç bizim ve BBL Esports’un takımsal başarılarıyla devam edince Türkiye’deki espor severler de artmaya başladı.

Önümüzdeki sene bireysel ve takım olarak planlarınız neler?

Mavera: 2021’de bildiğiniz gibi Avrupa, Türkiye ve CIS’in de içinde olduğu EMEA bölgesinde boy göstereceğiz. Burada Türk takımlarının başarıları Türkiye sahnesini şahlandıracaktır. Bunun için elimizden gelenin fazlasını yapacağız. Bizim hedefimiz de tabii ki bu elemelerde başarılı olup Aralık 2021’de gerçekleşecek Champions’a gidebilmek.

Eklemek istediğin bir şey var mı?

Mavera: Her fırsatta, her röportajımda söylüyorum ve söylemeye de devam edeceğim. Türkiye’de artık her alanda alışkanlığımız haline gelen ‘‘at gözlüğü fanatizmini’’ geride bırakmamız gerekiyor. Biz birlikte yürüyünce çok daha güçlüyüz, buna inanıyorum.

İfade İle Yorumla

35
4
0
14
0
0
Daha önce oy kullanıldı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir